Agility- En livsstil

Living the dream

Brukshundklubben

Kategori: Allmänt

Där va jag Andie och Keenay igår. Vi tränade lite agility, hade med mej Andie i hopp om att de skulle vara någon mer där, men de va de självklart inte. 
Keenay - Tränade alla hindrerna och de gick jättebra! Han stannade mkt bättre på kontaktfälten och sprang igenom säcktunneln som ingenting =D Träna på en bana som bestod av balansbommen, raktfram till hopphinder, vänster hopphinder, raktfram säcktunneln, raktfram hopphinder, vänstersväng svängd tunnel, vänstersväng däcket, rakt fram hopphinder, höger hopphinder, höger a-hinder.
Han va jätteduktig! Följde mej jättebra, men han är ju så kvick! Svårt att hänga med.

Andie- Gjorde samma bana med henne och hon är så duktig så! Hon tvekade på säcktunneln, men de är inte så konstigt eftersom hon inte har gått igenom den förut. Men hon gjorde de tillslut så. Hon va helbusig och betedde sig som en lite valp. Keenay hade skitkul när de fick busa av sig efter passet.

När jag kom hem så cyklade jag typ 45 minuter med Keenay.

Idag så har jag cyklat runt Kroxås med Keenay, vet inte hur lång tid de tar, men de e långt och asjobbigt! Keenay älskar den rundan iaf =D Stannade på Kroxås och då träffade jag Matthias, Maria och Andreas. Hälsade på alla kalvarna sen drog vi vidare.

När jag kom hem så kom Katja hem efter ett tag och då drog vi till affären och köpte glass^^

När vi kom hem så cyklade jag med Andie. Jävlar vad taggad hon blev när hon förstod vad vi skulle göra! Helt sjukt hur högljud hon kan bli. Jag satte på henne en sele så hon kunde dra mej för de är de hon älskar mest. Hon va i himmelriket när hon fick dra =D När vi kom hem så fodrade jag och Katja och jag och Keenay visade Katja hur duktiga vi har blivit på hoppbanan =D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: