Agility- En livsstil

Living the dream

Dagens träning

Kategori: Allmänt

Idag tog jag med mej Keenay och Kharma och åkte och handlade på ica. Sen vidare till djurmagasinet och köpte ett retriverkoppel så jag slipper använda Keenays koppel åt fel håll. Blev ett svart i nylon. Sen åkte vi till brukshundklubben. De va några människor där med massa schäfrar och tränade. På parkeringen så va de en hundtransport med massa hundar skällande och Keenay blev skiträdd.. Men han lugnade sig och vi gick en runda på 5 minuter kanske och sen in på agilityplanen.
Jag satte fast Kharma och började att träna slalom med Keenay. Han va jätteduktig! Behöver nästan inga hjälper nu =D Jag har även lagt till slalom som kommando. Sen va de Kharmas tur och hon förstod! Med hjälp men trodde inte ens hon skulle förstå då. Kanske blir en start med henne i hoppklasser sen =)
Sen fick Keenay springa igenom tunnlar som han älskar! Kharma gillar inte riktigt tunnlar, så instängt för hon slår ju i ryggen om hon inte hukar sig. Min stora tjej.
När båda gjorde ordentligt så gick vi till hopphindrerna. Gjorde samma bana som i torsdags och de gick mycke bättre nu! Hoppade lite andra banor oxå.
Kharma hoppa ju allt jag pekar på. Ju lägre de är ju segare går hon. De va ju bara 55-60cm så de gick saaakta, men hon hoppade allt jättebra =D

Nu har jag beställt ett retriverkoppel i läder btw. Nylon är så fult.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: