Agility- En livsstil

Living the dream

Aktivering

Kategori: Allmänt

Idag har jaf och Katja åkt och kollat efter lite saker i byn. Först åkte vi till Eksjö och skulle köpa en magväska till mamma och färg till skrivaren. Men inget av de fanns där. Men en tröja till Katja och 2 par trosor till mamma fick vi med oss från family house iaf. Sen åkte vi vidare till granngården i Eksjö. Men de fanns varken bra selar eller aktiveringssaker. Okej de fanns aktiveringssaker för hund, men de va så dyra.
Vi åkte sen till Nässjö och gick in på djurmagasinet och köpte en hurtta sele till Keenay och en aktiveringsboll till alla, mest Keenay. Sen vidare till Granngården och där köpte jag ett koppel till Keenay. Svart i läder ofc. Vi gick över till ÖB, men hittade inge där så vi gick till Rusta och där hittade jag ett aktiveringsspel till Keenay! Dock inte de jag ville ha, men iaf nått. Vi åkte förbi ICA på vägen hem, men dom hade inte heller nån magväska eller färg till skrivaren. Men vi köpte 3 filmer och merdricka istället.
När vi kom hem så gick vi ut med hundarna i kanske 1 timme. Vi träffade 2 barn och Keenay va så duktig! Han va lös och när han såg barnen så skällde han till och sen kom han när jag sa till honom! Sen att Andie skällde som satan och va totalt livrädd e en annan femma. Hon smittade såklart av sig på Keenay så han blev rädd. Men jag stannade några gånger på vägen förbi barnen som fortsatte leka och tillslut så gav sig hundarna.
Jag längtar tills vi har flyttat och jag kan gå mer i stan med Keenay, för de behöver han. Och även om han inte hade behövt de så är de kul att träna =D
När vi kom hem så åt vi och jag tränade med mina hundarna och Katja tränade lite med Rigo.

Just nu håller jag på att lära Keenay att gäspa! OCH de går frammåt=D=D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: