Agility- En livsstil

Living the dream

Ibland har man tur

Kategori: Allmänt

Idag efter jobbet så åkte jag som vanligt hem och fodrade våra egna djur och sen tog jag in ved och tänkte äta frukost innan jag körde ut vatten till hästarna. När jag håller på att värma oboyen så såg jag att de stog nån utanför dörren så jag plockade undan frukosten och gick och kolla vem de va. De va länsstyrelsen! De sa att de hade fått in en anmälan om våra utedjur. Jag fick läsa anmälan och hahahaha säger jag bara. Anmälaren hade skrivit att våra djur lider för att vattnet i stallet fryser hela tiden och att de inte har vindskydd.
Länsstyrelsen fick självklart kolla och vindskydd har dom, vatten har dom. Vi tar vatten från huset när de är fruset i stallet. Och så sa dom " Men era djur ser riktigt friska, fina och glada ut så de här stämmer ju inte." dom sa att vi va tvugna att halma upp en box till för de va tydligen tvugna att ha 2 halmade boxar och så skulle vi sätta för något för fönstrerna. Sen åkte dom.
Då fick jag ett ryck och ringde till ett slakteri för jag får inte fåren sålda och då sa han att han visste någon som ville ha får. Jag fick numret och ringde direkt. En Simon svarade och jag frågade om han ville ha 2 får på 2 och 4 år, gutebaggar. Han sa att han ville de och guuuuuuuud vad glad jag blir!!!!! Mina älskade älsklingar får leva!!!!!! Dom åker troligtvis på söndag.. Kommer att sakna dom.. Dom är ju trots allt mina bebisar <3
Anzgar fick jag när han va 4 dagar och vägde bara 1½ kg. Vi har gått igenom rätt mkt tillsammans och jag älskar både han och Putzy väldigt mkt. Dom kommer att få de så bra! Jag är sååååå lycklig! =D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: