Agility- En livsstil

Living the dream

King Rocket

Kategori: Allmänt

Idag va de kanske den sista gången jag såg dej. =(


Dagen började med att skriva ett kontrakt för häst. Sen åt jag frulle och så. Sen gick jag till stallet och borstade Rocket. Sadlade och tränsade, hoppade upp och skrittade ut en sväng. När jag hade skrittat i ca 20 minuter så kom Emma och hennes mamma. Jag hade precis travat ett varv i paddocken. Emma ville hoppa upp på en gång så sagt och gjort. Han gick inte så bra till en början så jag sa att jag vill visa honom. Hon hoppade av och jag hoppade upp. Han va en dröm. Jag typ bara satt där och han gjorde så som bara Rocket kan göra. När jag hade visat honom i några minuter så hoppade hon upp igen och då såg de mkt bättre ut! Då visste hon mer hur hon skulle rida för att han skulle gilla de och gå bra.

En blick mellan Katja och mej och han va såld.

När vi hade tagit av sakerna så ledde jag honom till transporten och de frågade "hur är han att lasta?". En ängel blev svaret.
Katja öppnade transporten och han klev in så som han alltid gör och de blev väldigt imponerade! Ingen big deal tycker jag. Alla hästar oavsett vad de används till ska gå rätt in i transporten.

Sen packade vi in hans utrustning och släppte ut hundarna. Sen åkte vi. De va långt! Tog ca 2 timmar. De åkte framför oss den sista biten. När vi va framme så lastade vi ur och släppte han i hagen och de gick jättebra på en gång så vi gick in och skrev kontrakt och de betalade.
Nu va allt klart. Han va inte våran längre.

Jag tycker de är lite tråkigt. Men han kommer att få de jobbet han vill ha. Och någon som bryr sig mera.

Aja, när vi hade sagt hej då till honom så åkte vi hem till mina vackraste<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: