Agility- En livsstil

Living the dream

Vår

Kategori: Allmänt

De ligger vår i luften nu och de är så härligt!
Idag har Katja klippt mej så nu ser mitt hår lite bättre ut =) Sen gick vi ut med hundarna. Idag fick Kharma ha sin klövjeväska på sig och hon bar den med stolthet! I den la vi saker som vi brukar ha med oss på promenader. Keenay hade sin nya sele och va så nöjd så. Keenay va lös från början till slut min prins. Rigo släppte vi ganska snabbt och han skötte sig mkt bra. Vi hade med oss godis och tillslut så fattade han att han fick en varje gång han kom fram.
När vi kom in på skogsvägen så släppte jag Andie och hon sköter sig självt. Hon går runt och letar råttor. Efter ett tag fick Rigo vara kopplad och så släppte vi Kharma. Hon gillar att dra efter rådjur, men en godisgris som hon är så provade jag att ge henne massa godis ofta. Hon va jätteduktig så vi släppte Rigo igen. När vi hade gått ett tag så letade vi efter ett dike med vatten och när vi kollar bort från hundarna i 1 sekund så drar Kharma och Rigo efter. Jag skriker gooooooodiiis 2 ggr och på andra skriket så kommer Kharma tillbaka som ett skott! Åååh vad stolt jag blir! Hon lyssnade <3. Rigo hänger bara efter Kharma.
Sen kom vi fram till en åker så där kutade jag omkring med hundarna ett tag. Dom va så nöjda så. När vi kom fram till gården och grusvägen igen så kopplades alla utom Keenay. Sen fick Rigo gå lös lite till på fältet. När vi kom hem så verkade jag Lillan och Heidi medans Katja gjorde dom vårsnygga.
Snart ska dom flytta!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: