Agility- En livsstil

Living the dream

A walk in the white wood

Kategori: Allmänt

tog en 30 minuters runda med hundarna idag. Keenay är så duktig! I början av rundan så går vi en bit på en grusväg och idag kom de en bil och när han ser bilen så kommer han självmant!!! och sätter sig vid mej och jag behöver inte hålla i han! Han gör mej så glad.
I mitten av promenaden så stannade jag hundarna, bara en vanlig koll att de lyssnar på mej, och precis då så började de skälla några meter in i skogen brevid oss! Keenay blev skiträdd! De andra som brukar vara högljuda när de blir hundmöte sa ingenting, utom Kharma då hon gnällde lite. Sen blev de lugnt igen så jag trodde de va ett rådjur eller nått. Sen stannde jag dom igen och då ställde sig Keenay några meter längre fram på stigen och stirrade och morrade in i skogen. Jag typ oh no, en älg eller nått! De andra hundarna va helt tysta. Men sen går jag fram och kollar och där stor han och hälsar på en jättefin hamiltonstövare! Då skällde Andie 1 gång och sen va de tyst igen. De va skitduktiga! De brukar vara hej kom och hjälp mej när andra hundar kommer. Jag ropade på Keenay och så fortsatte jag att gå sen va de inge mer med de. Är som en stolt mamma just nu <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: