Agility- En livsstil

Living the dream

Bring-your-kid-to-work day

Kategori: Allmänt

Förutom att jag inte har barn, jag har en hund! Min yngsta vovve fick följa med till jobbet i onsdags och i går. Han är ju så grymt duktig!!!

Onsdag:
Han blev överlycklig direkt när jag tog hans koppel hemma. När vi kom fram så ville han inte ens gå in i lagårn! Hahah han e så himla mesig! Rädd för typ...allt. Men han följde med efter lite övertalning. Släppte honom på en gång och han följer efter mej hela tiden, även om han är rädd. Roboten va de läskigaste han har sett! Den rör sig ju sig själv och låter. Han fick vara med i ca 2½ timmar sen fick han gå ut i bilen för jag kan inte ha han när jag skrapar hos korna och så.

Torsdag:
Idag gick han in så fort jag öppnade dörren så jag tror att även om han är liten och rädd så tycker han att de är kul att vara med. Han va lös hela tiden och han fick vara med längre den här gången. När jag mjölkade så låg han och väntade så snällt utan att gnälla och hålla på. Stolt!!! Sen när jag gav kalvarna mjölk så låg han och väntade vid hinkarna. När jag körde ut balen så följde han efter mej så snällt så. Han har inte gått fram till en ko än, men de kommer. Han är mest rädd för kalvarna faktiskt!

Åååh vad jag älskar min border collie!! keenay<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: