Agility- En livsstil

Living the dream

Kastrering?

Kategori: Allmänt

Har som sagt en valp här hemam som börjar bli könsmogen. Och en tik som löper och en andra tik som ska löpa snart. De blir ganska jobbigt så jag har funderat på om jag ska kastrera Keenay. MEN han kan inte få något championat om han är kastrerad. Jag vet ju inte hur långt vi kommer med våran träning, men jag vill ju komma långt! Tänk om jag kastrerar nu och så kommer vi så långt. De skulle kännas surt. Men tänk om jag inte kastrerar och så kommer vi aldrig så långt.

Hatar alla dessa onödiga regler som säkert har en bra anledning men som man ändå inte förstår!

Kommentarer

  • Marie säger:

    Vänta med kastreringen.



    Du kan ju alltid kastrera honom senare om du vill.



    Men en kastrering kan man ju aldrig ångra.



    Du kan ju ge honom en p-spruta som går över sen.

    2012-01-09 | 16:18:05
  • Marielle säger:

    ja precis. Har tänkt mera på de nu och jag väntar med de och ser hur jobbigt de blir. Än då länge är han lugn. Gillar inte p-medel till djur så de blir de iaf inte.

    2012-01-09 | 19:16:33

Kommentera inlägget här: