Agility- En livsstil

Living the dream

Murmästartorps Kharma

Kategori: Allmänt



Kharma som jag kallar henne är en lurcher och henne köpte jag samma dag som jag fyllde 18. Nån dag innan jag fyllde så ringde min pappas kusins fru, Maria. Hon sa att en av hennes uppfödningar troligen skulle avlivas. Jag pratade med pappa på en gång och sa att jag ville ha hunden, han sa blankt nej direkt. När jag fyllde år så ringde jag Maria och sa att jag tar henne!
När Maria lämnade henne hos mej på en fredag. På måndagen så fick Maria ett brev av förra ägaren och de stog att Kharma va avlivad. så de va väldigt tur att Maria åkte till ägaren och hämtade henne den fredagen, annars hade hon varit död nu!! Ägaren sa att hon skulle avlivas för att hon slickar på folk och inte är rumsren. Hon slickar på  folk för att hon är så osäker. Men hon har blivit mycke bättre med de. Hon är rumsren. Visst hon har sina perioder, men jag vet inte varför. Hon va psykiskt sjuk enligt den dåvarande ägaren. Hon hade tillochmed fått de bekräftat från en veterinär, som aldrig ens hade träffat hunden!!
Men iaf, när hon kom hem till mej så va hon livrädd. För allt. Hon hade fått vara i hundgård 24/7. De första jag gjorde va att släppa henne på tomten, vi hade inhängnad tomt. Hon satte sig vid grinden och vågade inte komma fram ens. Undra vad dom hade gjort med henne! Med tiden så blev hon bättre. Hon började att lita på mej och varje gång jag lämnade henne så pep hon tills jag kom hem igen. Min älskling! Jag blev kär, även om hon inte va den typen av hund jag ville ha.
Maria sa att de va ingen ide att lära henne tricks och så, för de va omöjligt för hennes ras. Visst hon tar lång tid på sig men hon kan! De tog 4 år för henne att kunna sitt vackert! Men hon kan bara hon får tid. Maria sa också att hon troligen inte kan vara lös för att hennes mamma inte kan de. Rasen är gjord för att jaga. Springa ifatt hjort och hare, döda och ta tillbaka till ägaren. Så hon är jääävligt snabb! Men visst kan hon vara lös! När jag bodde i lägenhet på gymnasiet så kunde hon vara lös när vi gick i byn! Även om vi träffade en annan hund!
Året 10 och 11 så gick jag kurs med henne och hon blev bästa kursmedlemen båda gångerna! När vi skulle träna stanna så satta jag henne ner och gick. Hon satt med ryggen mot mej. Jag gick iväg 30m och sen kallade jag in henne och hon gjorde allt helt rätt! Instruktörerna va helt häpna och sa att de flesta elitklass hundarna inte ens kan de! Fatta att jag va stolt!
Hon är grym på att hoppa också! Hon har hoppat 170cm!! De va när hon va 1år och hoppade allt jag pekade på. Och ja, världsrekordet ligger på 163, så hon har rekordet. Även om bara jag och bror vet de.

Hon är min vackra<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: