Agility- En livsstil

Living the dream

Trickträning

Kategori: Allmänt

Keenay- De är så otroligt roligt att träna med den här hunden! Har aldrig träffat en så smart hund. Kanske för att jag aldrig har tränat en bordercollie förut..
Trick han kan;
sitt, ligg, cirkel, snurra, hoppa upp i famnen, backa, sitt vackert, bubblor, stäng, genom, under, slalom, tass(höger och vänster), skall och hoppa över mitt ben.

Trick han kan med lite hjälp;
rulla, pip, buga och hoppa upp på min rygg.

Trick jag ska lära han;
morra, halta, nicka och många fler

Idag har vi tränat på halta och basic som sitt och ligg och så.


Andie- Hon är en klok hund och lite för smart för sitt eget bästa.
Trick hon kan;
sitt, ligg, sorken, cirkel, hoppa upp i famn, tass, rulla, skall, genom, slalom, bubblor, backa, hoppa upp på ryggen och stanna, hoppa över ryggen, hoppa över benen, stäng, håll. Säkert nått mer jag inte kommer på nu.

Trick hon kan med hjälp;
snurra

Trick jag ska lära henne;
Inget jag har planerat iaf.

Rigo- Han är en ganska smart hund, men han är alldeles för stressad för att lyssna. Om han skulle varit hos oss från början så skulle han varit riktigt duktig. Men han har ju varit hon en missbrukare som har misshandlat honom. Han är inte så rolig att träna med just för att han är sönderstressad.

Trick han kan;
sitt, ligg, snurra, hoppa upp i famnen, hoppa över ryggen, hoppa upp på ryggen och stanna, tass, sitt vackert, bubblor

Trick han kan med hjälp;
rulla, genom

Trick jag ska lära han;
Inget jag har planerat.

Kharma- Hon är inte en särskillt smart hund. Men de kan inte hon råför. De är hennes ras. Hon är väldigt duktig med tanke på att hon inte är ett dugg avlad för att göra sånt här + att hon oxå har blivit slagen hos tidigare ägare.

Trick hon kan;
sitt, ligg, sitt vackert, highfive, kram, varannan tass, hoppa över ryggen, hoppa över mitt ben, snurra, genom, hopp.

Trick hon kan med hjälp;
De få saker hon kan kan hon väldigt bra.

Trick jag ska lära henne;
Inget planerat iaf.

Kommentarer

  • Marie säger:

    Fina hundar du har.

    Det är skoj att lära dom olika konster.



    Kharma är jättefin, men vad är det för ras?

    2012-01-21 | 19:49:32
  • Marielle säger:

    hej! Tack så mkt! Ja visst är de.



    Åh vad roligt att du tkr de, de är ganska många som tycker hon är ful... Hon är en lurcher. Avlad för att springa ifatt hjort och hare och ta tillbaka till sin ägare, så hon är jäkligt snabb!

    2012-01-21 | 22:50:25

Kommentera inlägget här: