Agility- En livsstil

Living the dream

Veterinären med Andie

Kategori: Allmänt

Jag skyndade hem medan Katja besiktigade hennes bil. Släppte ut hundarna och bytte om och åkte sen till Moraberg.
När jag kom fram så va Katja redan där,men kliniken va inte där så jag kollade kartan på min mobil och sen åkte vi vidare och då hittade vi.
Jag gick in med Andie och Katja väntade utanför med Keenay och Kharma.
Jag och andie fick vänta ett tag men sen fick vi komma in iundersökningsrummet. Vetten frågade om henne och kolladesen igenom henne. Jag lämnade över kissprovet som jag tog innan vi åkte och hon lämnade de på analys direkt.
Andie va jätteduktigt hela tiden! =D Hon klämde på tumören länge och jag hade rätt. De är en elakartad tumör som kommer att växa snabbt nu och Andie har bara några månader kvar enligt vetten.
Så jag bestämde att de blir operation.
När vetten hade klämt klart så kom de in en sköterska och tog blodprov. De kom inget blod från höger framben så hn fick ta från vänster fram och Andie tyckte de va obehagligt så hon pep endel stackarn..
Efter de blev de röntgen av lungor för de måste man göra innan operation så de va likabraatt göra de direkt. Jag fick inte vara med konstigt nog. Sköterskan tog iaf Andie och hon fick bokstavligen släpa in henne i röntgen. När de va klara och hon öppnade dörren så va hon tvungen att släppa kopplet för att hon blev helvild när hon såg mej igen sötnosen =)
Sen fick vi vänta...länge.
När vetten kom så berättade hon att allt såg bra ut på röntgen med kissprovet visade mkt höga halter av vita blodkroppar och nått mer och de tyder på UVI så de fick vi medicin för som hon ska äta i 10 dagar och 2 dagar efter de ska vi in med ett nytt kissprov.
Att hon haltar ibland kan bero på artos men hon visar inget nu så de fixar vi när de blir aktuellt.
Hon spyr ibland också och de kan bero på borelia med hon ringde idag och sa att testet va negativt.
Vi röntgade buken pga UVI för att se att allt stog rätt till och de gjorde de. Den här gången fick jag iaf vara med och Andie är så duktig! Hon är livrädd för allt med hon står ut iaf.
När jag har lämnat kissprovet om 12 dagar så ska vi bestämma operationstid om infektionen har gett med sig.
 
Min lilla gammeltant Cinderella Andorra <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: