Agility- En livsstil

Living the dream

Everything is exactly the same except that everything is different

Kategori: Allmänt

Exakt så är de. Jag går på samma stigar i skogen som förut. Handlar i samma affär. Jobbar på samma jobb. Bor på samma gård.
Allt är precis som förut, förutom att allt är annorlunda. De är som att tiden vi bodde i småland aldrig hände, fast ändå så känns de som att vi ska hem igen. Hem till småland.
Vi har fortfarande inte hittat nått hus. Eller vi kollade på ett igår i Strängnäs och de va jättefint och mysigt. De ligger bara några meter ifrån boningshuset där ägaren av gården bor. Hon har 2 ridgebackhundar. Tikar och ouppfostrade, men snälla.
De är 2 till som ska kolla på huset så vi får svar på onsdag. HOPPAS!
Jag klarar inte av att bo hos pappa mer. Han har fått ett utbrott för att de är hundhår i MIN bil. Ser de ut som att jag bryr mej om de lr?!
Hundhår är jätteäckligt tycker han. Men att jag plockade ut 9 år gammal mat från hans kyl och skafferi är fullt normalt. Han hade både massa spindlar och spindelnät därinne.
Förut har jag alltid förfinat hans beteende, men jag vill inte de längre. Varför ska jag täcka för han? De är han som krånglar till allt och bryr sig om saker han inte ska och bråkar om de.
Jaja, nog om de.
Jag kan bara säga att jag har världens bästa hundar! De är så otroligt snälla som hänger med på allt och de som de inte kan hänga med på stannar dom snällt "hemma" på. Vi bor just nu i en bastu. Vi har sängarna, eller rättare sagt mina 2 madrasser på golvet i omklädningsrummet i bastun och där har vi pressat ner en yttepyttebord som vi har datan på. Inne i själva bastun så har vi matskålar och vattenskålar till hundar och katter. Kattoan är där oxå. Deär jävligt trångt. Djuren är awesome som accepterar de här!
Vi går på promenader, minst 1 timme/dag. Allahundar går lösa och springer hur mkt som helst och är tokduktiga! De finns hästar på gården. 4 st. De är 3 styckna som har stallet tillsammans och hon som äger 2 hästar har frgat om vi vill rida. Men jag vet inte. De skulle kännas så konstigt att rida en annans häst på mina och Diablos vägar.
Jag undrar verkligen vad de är för mening med att vi ska bo här. För ja, jag tror att allt har en mening.

I torsdags så skulle de vara hoppträning på SRK så tänkte åka dit och kolla och träna med Keenay. Men träningen va inställd eller nått, för ingen va där så jag åkte till södertälj brukshundklubb istället. De va ett riktigt bra val! Måndagens agilityträning va inställd  så alla va där just den torsdagen! Jag satte mej brevid ett tag och kollade på och folk började fråga vem jag va. SÅ jag berättade. De blev glada att jag ville träna just där och jag träffade en som kanske ska leda kursen jag har sökt till! Han föll för Keenay direkt. Han sa att jag kommer troligtvis med och får svar nästa vecka typ. HOPPAS!

Nått kul som är här är att Keenay hoppar från bryggan =D Han är verkligen ingen smidig border collie! Han har ramlat från bryggan 3 ggr! Men han blir inte rädd iaf. En av gångerna va riktigt läskig! De är ungefär 30cm mellan bryggorna längst ut och han gick över och sen skulle han backa tillbaka, men ramlade i! Han hamnade under vattnet och nästan under bryggan! Jag slängde mej dit på 2 röda och drog upp han i nackskinnet. Lite rädd blev han och jag blev skiträdd! Min prins <3

Andie är halt på vänster fram och har varit de av och till i några månader nu. Jag ska in och kolla de nu. Hennes cancerknöl har spridit sig oxå =(

Kharma sköter sig examplariskt =D Hon kan vara lös mest hela tiden och är alldeles lugn och snäll som vanligt.

Keenay träffade pappas tjejs barn igår. De började bra och slutade dåligt. Han är rädd för barn för han har inte träffat så många. Men Linus som han heter brydde sig inte om vad jag sa så Keenay blev nu ännu räddare =( Han morrar och sätter sig mellan mej och honom. Får träna med andra barn istället. Barn som lyssnar.

Jag har fått 2 sadlar sålda! Westernsadeln och henri de rivel sadeln =D Nu är de "bara" 4(?) sadlar kvar.

Kan inte allt lösa sig nu?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: