Agility- En livsstil

Living the dream

Hamna Noma

Kategori: Allmänt

Idag så skyndade jag mej på jobbat. Va klar strax efter 9 och då åkte hem och kopplade på transporten på bilen medan Katja hämtade lädergrimman. Kollade i stallet efter ett kedjegrimskaft men hittade inget så Katja gick in och hämtade Diablos. Medan hon gjorde de satte jag på Hamna Noma grimman och ledde ut han ur hagen. Jag hade ju inget grimskaft men tänkte att han är nog snäll. De e ju hamna! så jag gick till transporten och kollade hur han reagerade och de va ingen reaktion alls så han och jag gick in. Sen kom Katja med grimskaftet. Vi stängde transporten och åkte. Efter några meter så märkte jag att ett däck på transporten inte rullade så vi fick sparka och slå i ca 15 minuter. Sen åkte vi. Han stog så snällt i transporten. Väl framme på jobbet där hans nya hem är så lastade jag ur honom. Han följde mej så snällt så. Sen kom Andreas och vi vägde honom och han väger 410kg!! Han har gått upp 300kg sen han kom till mej för 1 år sen! OMG säger jag bara! Sen släppte vi han i hans nya hage med massor av andra kossor. Bla Putte, deras tjur! Hamna blev skiträdd när de andra kom fram, han e ju van vid hästar! Efter massa spring så lugnade de sig och vi åkte hem. Hem med en tom transport =( Jag saknar honom redan min prins! <3

Kommentarer

  • marie säger:

    Stackars dig.



    Hur många djur har du igentligen?



    Låter som du har ett härligt djurliv.



    Jag är lite avundsjuk.

    2012-03-27 | 15:55:19

Kommentera inlägget här: