Agility- En livsstil

Living the dream

Hoppas

Kategori: Allmänt

på att de händer nått nu. Jag har mailat till nässjöbk om kurs. Jag hade förtur när jag sökte sist men kominte med nu såg jag så frågade varför. Dom skulle försöka fixa de så förhoppningsvis så kommer jag med nu ändå!

Idag började jag att träna slalom med honom iaf. Ska göra enligt 2*2 metoden. Får se hur lång tid han tar på sig att förstå.

Igår va jag i Eksjö med Keenay och gick omkring. Han va awesome! Han reagerar på höga ljud. Tex om nån volvonisse drar förbi snabbt och så men annars e han bara nyfiken på allt. Vi mötte 3 hundar och han bryr sig knappt!!! Jag har varit slarvig med att vara i stan med honom och träffa nya saker och hundar så jag är jättestolt över honom!

Igår gick vi typ 1 timme och idag har vi gått i 1½ timme. De är så roligt att gå med dom nu när jag har tränat mera och kan ha alla lösa. Har Kharma och Keenay lösa hela tiden. Andie får vara lös i skogen, vill inte riskera att möta en annan hund med henne okopplad. Hon är ju inte så jättesnäll alla gånger..Rigo får vara kopplad nästan hela vägen, och när han är lös så får han gå precis brevid mej ändå för han taggar de andra att dra. På åkrar får alla vara lösa och kuta runt som dårar. Kharma och Rigo såg ut att ha springtävling idag och de e ju bra kul att se när Rigo tar i allt han kan och Kharma bara joggar förbi hahaha. Ja hon är gjord för att kunna springa riktigt riktigt snabbt så.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: