Agility- En livsstil

Living the dream

hundträning

Kategori: Allmänt

Började att träna fot med Keenay iförrigår tror jag de va. Igår jobbade jag typ hela dagen så hann inte träna då men idag körde vi igen och han har redan gjort framsteg! Har läst om en metod jag kommer att följa och de tar väldigt lång tid men de leder till att hunden förstår till 100%. Och de tycker jag är viktigt. Han ska förstå precis vad jag vill hela vägen och då tror jag att man får en mer arbetsglad hund som gör färre misstag. Målet är att kunna starta en lydnadsklass 1 om några månader. För de e just de de står. Att de kommer att ta några månader att lära honom att gå fot. Snabbare för vissa hundar. Hoppas han är "vissa hundar"

Första gången och idag så går han längst min sida med nosen i min hand där de finns korv. Bästa övningen på länge tycker han! När han utvecklas lite mera i de här steget så är nästa steg att få honom att ta godis från handen själv, utan att vänta lite.

Har även börjat träna slalom. Men de kanske jag redan har skrivit.. Tränar på de varje dag och har gjort de i 4 dagar. Blev inte så mkt igår dock. Har börjat dra ut avståndet mellan de 4 pinnarna nu iaf. Han e så smart min prins<3

Iförrigår va de den hemskaste dagen på länge! Kharma försvann och Rigo oxå. Keenay följde efter henne ett tag men kom efter bara någon minut. Men läskigt nog va de!
Kharma är ändå mer van att dra en runda i skogen. Även om de va 1 år sedan sist! så de minskar ju iaf. Ett tag drog hon varje dag, men de va flera år sen. För varje bil som kom så tänkte jag, e den den bilen som kommer att köra över henne?
Hon och Rigo va borta i 4 timmar och 45 minuter! Hon va borta i 3 timmar förra året. Jag hoppas verkligen inte att hon blev parad!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: