Agility- En livsstil

Living the dream

Bortskämda hundar

Kategori: Allmänt

De har iaf jag och jag står för de. De är bortskämda på ett bra sätt =) Idag fick de kycklingfilé och ris.

Meeen nu till min brillianta ide! Jag har nämligen kommit på ett sätt att ha Kharma lös utan att oroa sig för att hon skulle dra OM de skulle springa förbi ett vilt djur. Jag sätter ihop Kharma och Andie med ett koppel på ca 1.8m. Jag litar på andie till 1000%. Hon drar aldrig =D
Provade den iden i lördags och den funkade! Båda va awesome! Visst de trasslar lite ibland, men de kommer att lära sig att lyfta på benen och bli mer samspelta.

Igår va de Agility. Sista gången =( De gick jättebra! De satte upp en bana men nummer och Micke agerade domare. De va "tävling". De räknade poäng, men sa de inte. Jag satt brevid Stina hela tiden som räknade och jag hörde att jag vann på 5 fel. Han va för taggad på balansen och hoppade över första kontaktfältet. Han va verkligen helt asgrym!

Efter fikat så tränade vi mer på banan och då va han felfri! 2 ggr =D När alla hade åkt hem så va jag kvar som vanligt och tränade. Då ändrade Micke lite på banan för att han tyckte de va för lätt för Keenay. Gjorde den banan 4 ggr. Gång 1 och 2 så va jag för seg med att säga hans namn så han hoppade fel hinder. De 2 andra gångerna gick felfritt =D

Men nu måste jag gå för Keenay vill ut nu så byebye =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: