Agility- En livsstil

Living the dream

Hundträning

Kategori: Allmänt

De som skulle hämta höhäcken idag kunde inte komma för deras transport gick sönder så de kommer nästa lördag istället. Så jag åkte till hundklubben istället. Tog med mej alla 3, vill inte att Kharma ska va så mkt själv nu.
NÄr vi kom dit så va de massor av folk där! De såg ut som de hade utställning. Men de va ingen på agilityplanen så jag tog Keenay och gick dit. Hoppade fram honom på endel småhinder ett tag och lät honom springa ordentligt sen gjorde vi en bana. Samma bana som i torsdags men jag la till säcktunneln, hopphinder, däck, 2 hopphinder, gungan och hopphinder.
Han gick jättebra! Han va jättetaggad och de gick fort som tusan! Han stannar nästan av sig själv nu på alla kontaktfält! Så nöjd med prinsen.
Just de, mitt i träningen så sprang de fram en hund till Keenay. Ägaren hade 0 koll! Hunden sprang in i skogen och bara nonchalerade. Jag sket i de och fortsatte träna. Bra störning i träningen för mej och Keenay iaf =)

Sen tog jag ut Andie när de hade fångat in hunden.
Från första stund så va jag hård mot henne att hon inte fick titta på de andra hundarna utan de va mej hon skulle titta på och lita på att jag fixade de om de skulle bli nått problem. På de 30 metrarna till agilityplanen så kom de 2hundar farande mot henne. Men hon brydde sig inte!!! Hon pep inte ens. Men jag sa till dom att hon va aggressiv iaf. Då sa de att de hade hyrt klubben så de va däröfr de va lösa. Men jag fick träna om jag ville.
Så om man hyr klubben så får man släppa ouppfostrade hundar hej vilt? De visste jag inte.
Men jag gick vidare till agilityplanen och tränade stanna och gå med Andie. Varje gång jag stannade ville jag att hon skulle sätta sig fot och titta på mej. De fick skitbra! När jag är så hårt mot henne och väldigt konsekvent så går de faktiskt skitbra! De va lösa hundar på andra sidan staketet och Andie va kopplad. Men hon brydde sig inte! Fatta vilket framsteg vi har gjort!
För nått år sen så hade jag aldrig ens tagit ut henne ur bilen om de skulle va så många lösa hundar. Hon skulle stått på bakbenen och ylskällt då. Men inte igår, för igår så bestämde jag! Skitnöjd.
Tack Cesar Milan säger jag bara!
Har testat så grymt många olika tekniken med henne och de här är den enda som fungerar..
I like it.

Sen tog jag ut Kharma. Hon tyckte de va skitkul att lukta omkring och kolla på de andra hundarna. Hade inte henne ute så länge för hon tröttnar så snabbt. Men jag lät henne springa öve balansen några gåner och de gillade hon faktiskt. Gick lite väl snabbt ibland, men skitsamma. Jag är nöjd sålänge hon inte är rädd.
På vägen tillbaka till bilen så va de en hund som sprang omkring några meter ifrån bara och då fick hon ett ryck och ville leka. så hon ställer sig på bakbenen och skjuter ifrån. Jag flög ju som en vante efter henne! Men hon stannade och vi gick förbi. Hahaha jag glömmer hur stor och stark hon verkligen är ibland, för hon är så himla lugn och snäll!

Sen tog jag ut Keenay igen och tränade på banan. De gick jättebra! Sprang banan några gånger och la in en tunnel och slalomen oxå. De gick skitbra! sen åkte vi hem.

Medans jag tränade så va Katja och tittade på huset och de låter lovande! Hoppas hoppas hoppas! Om vi inte får de här så vet jag inte vad de e meningen att vi ska göra.
Hon kom dit först och hade då chansen att prata själv med hyresvärdarna i ca 20 min. De va bönder och gillade oss direkt för vi höll på med kossor.
Huset va litet men nytt och fräscht! Skitbra för oss =D

Just de, jag vet vilka de är osm ska hyra de här huset nu. Marie heter hon, hon har bott här tidigare och har bla suttit i fängelse för de mesta som handlar om djur. Hon är inte en snäll människa och lurar folk på deras djur. Pia Snellman kallar hon sig oxå för.

Kommentarer

  • Lisen säger:

    Pia Snellman heter ju numera heter Marie K.: Värsta mest ökända hundbedragerskan i Sverige genom tiderna, har gjort det med hästar och annat också. Suttit massor av år i fängelse.

    Hur kommer det sig att er hyresvärd vill hyra ut till dem? Är h-värden inte djurvän?

    2012-05-13 | 23:00:01
  • Marielle säger:

    Då har hon tagit tillbaka sitt gamla namn igen då. Ja, jag vet! Jag bor i hennes gamla hus! Hon hyrde de här huset innan och nu när vi ska flytta så ska hon flytta tillbaka. Hon känner hyresvärden. Jag har dock ingen aning om varför han vill hyra ut till henne igen för de va ingen hit tidigare. Jag själv skulle aldrig hyra ut nått till henne iaf..

    2012-05-14 | 13:27:10

Kommentera inlägget här: