Agility- En livsstil

Living the dream

Veckan hittills

Kategori: Allmänt

Har hänt mkt även om de bara är onsdag.

Måndag: Agility
Han va underbar idag! Riktigt rolig att jobba med. Hoppade precis allt och när vi stod stilla och väntade på vår tur så la han sig ner och vilade! Han mognar! Vi tränade mkt på gungan vilket gick suveränt. Har avancerat ännu mera nu för att han ska ju göra de utan mitt stöd så småningom.
Fick göra lite bakombyten vilket va svårt! Jag har en så otroligt känslig hund så vinklar jag kroppen nån cm fel så gör han fel. De är riktigt bra tycker jag för då lär jag mej rätt på en gång.
Sen fikade vi ett tag och när vi gick ut igen så va han inte riktigt med. Visst han gör allt jag säger men ändå så e han lite loj lixom. Tror han blev trött i huvudet av all träning för han har lärt sig så mkt nytt på kort tid.

Tisdag: Panik
En helt vanlig dag som började precis som alla andra. Jag åkte till jobbet och kom hem senare än vanligt. Vid 11. Vid 11.30 så åkte katja till jobbet. Klockan 11.45 så hände något jag aldriv vill ska hända igen! De va så fruktansvärt läskigt! Jag satt vid datan och hundarna låg och sov. Kharma låg bakom mej. Helt plötsligt så travar Kharma till mitt rum. Men i svängen från köket till hallen så ramlar hon ihop!!!! Jag får panik och går till henne som har ställt sig upp och fortsätter. Hon ramlar fram och går på klorna. Jag får tag i henne när hon ramlade igen. De här gången på våra skor. Hon ville upp igen mej jag höll i henne så hon inte kunde. Hon låg och krampade och verkade ite riktigt medvetande. De släppte efter max 1 minut. Jag ringde till djursjukhuset i nässjö och de sa att jag skulle vara hemma med henne och om de händer igen åka in akut med henne.
Sagt och gjort. Jag ringde jobbet så jag fick "vadda" (vård av djur).
Resten av dagen så hände de inget men hon va väldigt rädd och ville inte gå där hon tidigare ramlade.
Min vackra<3
När Katja kom hem på kvällen så cyklade jag med Keenay så han skulle göra sig av med energi eftersom vi va inne hela dagen för Kharma.

Onsdag: Djursjukhuset
Fick en tid idag för att åka och kolla upp vad som egentligen hände med Kharma. Vi kom dit 11.50 och direkt fick vi lämna uppgifter. Hennes ras finns inte med i deras register ens. Vadå ovanlig lix! Sen fick vi vänta nästan 30 minuter och sen fick vi gå in på undersökning. Jag berättade vad som hände och sen fick Kharma gå upp på undersökningsbordet. De va läskigt när de höjde de tyckte hon. Sen kände veterinären Tilda igenom henne. Hon va så duktig och bara stog där. När hon testade reflexerna genom att sätta ner tassen åt fel håll så ville inte ens Kharma sätta ner tassarna så. Gulletjej. Hon konstaterade att de va inget kännbart fel på Kharma och assistenten tog blodprov på henne. Hon höjde bordet mera och jag nådde ju knappt Kharmas nos när hon sträckte på sig. Haha hon är så stor =)
Kharma va jätteduktig när hon stack henne och hon tog 4 rör. Sen fick hon bandage och jag betalade och de berättade vad jag skulle göra om de händer igen. Fick medicin om de händer igen oxå. Hämtade på de apoteket direkt.
Sen åkte vi till ica och köpte lite småsaker och sen hem.
Kollade posten och Keenays sele hade kommit. På hemsidan så sår de att han ska strl 60 enligt deras mättabell. Den här va i 80 och för liten! Dåligt! Katja skickade tillbaka den på vägen till jobbet. Ska åka till närmaste affär och köpa en istället!
Sen fick jag skynda mej till jobbet. På vägen dit så ringde Anders, Heidis nya ägare. Vi hörs av nästan varje dag och de går jättebra med henne! De tycker hon är ljuvlig! En prinsessa! Riktig kul =D

Imorgon: Agility
Kan jag säga annat än att jag längtar?
De är så himla kul! Speciellt när man har en hund som verkligen vill oxå. Längtar till vi kan alla hinder utantill. Men de tar nog sin lilla tid. Jag är ju ganska så petnoga och har höga krav på mej själv. Keenay är likadan så de är perfekt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: