Agility- En livsstil

Living the dream

Agilitytävling 28/12

Kategori: Allmänt

Sista tävlingen för i år blev en inofficiell agilitytävling. Det blev även en debut för Smilla!

Förtankar om Smilla: Min första tanke var att hon skulle skita i första hindret och sen hälsa på massor av hundar. Sen tänkte jag att hon kanske leker dammsugare istället? Eller kanske springer till sin ägare?

Smillas förkunskaper: hoppa 4 hinder på rakt spår och på en liten böj. Samt tunnlar både raka och böjda ganska bra. Tränad ordentligt ca 3 gånger varav lång bana 0 gånger.

Jag sa till ägarna att de inte fick ropa eller hälsa på henne för ville att hon skulle koncentrera sig på mej. Men såg att hon hörde och såg dom. Men tänkte inte så mycket på det.
 
Hoppklass: Mitt mål var att hon skulle klara första hindret. Men Gud vad hon överraskade mej! Hon hoppade jättebra och var jättekoncentrerad på mej! Tror jag fick 3 vägringar och blev då diskad. Men shit vad stolt jag blev!

Blåbärsklass: Hade lite högre krav på henne eftersom hon visade vad hon kunde i klassen innan. Här fick vi 3 vägringar och blev då diskade. Men jag kan inte vara mer nöjd med henne ändå!!


Keenay: Oj vad lycklig han blev när han förstod att det va agility!! 

Hade inte direkta mål med han. Det va bara en inoff som han skulle få busa av sig lite innan kistamässan.

Agilityklass: snyggt lopp som flöt på bra men en slarv från mej så han råkade hoppa ett hinder extra. Så disk.

Hopplopp: Jag va taskig i en sväng och då rev han och sen kraschade han och landade på huvet på ett hinder. Så 10 fel och en tredje plats!

Blåbärsklass: Samma sak här på en likadan sväng. Jag var taskig och han rev. 5 fel och ännu en tredje plats!

Mina duktiga hundar!! Nu sover de som stockar allihopa. Kharma och rigo va så duktiga när de väntade i bilen! Även om nån av dom åt upp 1 kg frolic! Haha:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: