Agility- En livsstil

Living the dream

Han bevisar det gång på gång..

Kategori: Allmänt

..men varför kan jag då bara inte tro på det?
Ja, jag pratar om Keenay. Han plockar rosett efter rosett. Alltså är han en väldigt duktig hund. Felfri och snabb är han.
Men varje gång startlistan kommer ut till en agilitytävling och jag ser att varannan hund är en border collie. Eller när jag kommer fram till tävlingen och jag ser skitsnabba hundar så tänker jag alltid att shit, tänk om Keenay vore så snabb!

Sen när vi har kört vårat lopp och vi slår många snabba hundar på tiden så blir jag lika chockad varje gång! Varför kan jag bara inte förstå att han är snabb?!?!?

Det blir årets mål för mej. Att förstå vad han egentligen kan! För visst behöver alla någon som tror på en! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: