Agility- En livsstil

Living the dream

Tävling

Kategori: Allmänt

Tävlade igår. Våran andra rallylydnad i fortsättningsklassen och det gick jättebra! Han har ju fått för sig att han inte kan sitt, stå, gå runt ibland. Hemma kan han 100/100 gånger, men inte borta. Så det får mej att bli nervös. Den skylten va med den här gången också.
Jag tränade mycket på det innan det va min tur och han gjorde det även när folk gick förbi! 
Sen fick jag för mej att jag övertränade han och att han då inte skulle vilja göra det inne på banan. Hahaha, men han gjorde det helt klockrent!:D Visst han gick och nosade en del. Men det är ju mitt fel då jag inte har tränat. Så vi fick 6 avdrag på nos. Sen satte han sig snett en gång så 1 avdrag på det. Sen slår agilityhunden som aldrig river typ i hindret! Och det får man 5 avdrag för! Så vi slutade på 88/100 poäng och jag är helnöjd!:D
Nästa rallytävling är på kistamässan den 5 januari.

Men nästa tävling blir den 28 december och det är agility i Nynäshamn. Jag har med mej Keenay och Smilla:D Båda startar hoppklassen och blåbärsklassen. Keenay startar även agilityklassen. Längtar!!!

Sen kan jag inte sluta att längta till våren heller! Men det lär gå fort för att det är så mycket roliga saker som händer på vägen. Varför jag längtar dit är för att jag ska köpa valp då. Jag har ju fått för mej att jag vill ha en blue merle border collie. Finns i princip inte i Sverige. Därför letar jag i England! Hittat en bra sida på internet. Måste kontakta skk för att få koll på alla papper och även ett flygbolag som låter valpar flyga som handbagage. Får se om allt går igenom. Men kan såklart inte sluta att hoppas!:D


Kommentarer


Kommentera inlägget här: