Agility- En livsstil

Living the dream

Mitt rasval

Kategori:

Varför valde jag just mina små söta?

Jag valde inte Andie och jag valde inte Kharma. Andie valde mej i familjen och när familjen splittrades så va de en självklarhet att hon skulle följa med mej.

Kharmas uppfödare, min kusin, hämtade henne hos sin ägare när hon va 10 månader för just den dagen så skulle hon avlivas. Väldigt tur att hon hämtade henne just den dagen. Uppfödaren, Maria, frågade om jag kunde ta henne och på min 18 årsdag så sa jag ja och hon kom hem till mej nån dag senare.

Den enda hunden som jag har valt är Keenay. Kollade runt på blocket och verkligen letade efter hunden de klickade med. Och en bild på Keenay och jag va fast, han skulle jag ha.
Han matchade mina krav riktigt bra! Mellanstor hund som inte kräver pälsvård utan bara borsta ibland. Och smart med vall. Men sen att han inte vill valla e en annan femma.

Nästa hund ska då vara en lite större kopia av Keenay. Typ. Smart och mkt arbetsvillig. Australian shepherd är rasen som passar in tycker jag.
Färgen jag vill ha heter blue merle.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: