Agility- En livsstil

Living the dream

Belöning

Kategori:

De finns många olika sätt att belöna på. Vissa ger köttbullar andra ger leversnittar medan en tredje kastar en leksak.

Jag tänkte berätta hur jag gör.
Med Keenay så är de bollen som gäller på farthinderna på agilityn och med fart så menar jag slalom, hopphinder, tunnlar osv. När han ska vara precis rätt som tex gungan så ger jag godis. De som är så bra med Keenay är att allt man gör med honom älskar han, fast lek är nog den bästa belöningen för just honom.
Inomhus så leker han just nu med ett gummisnöre, som en tofs man har klippt isär. Han är helt galen i den.

Kharma leker inte. Godis däremot skulle hon döda för i princip. Den enda gången hon travar inomhus är när man säger godis hahaha!! Sen att hon inte är så smart så man inte kan lära henne så många tricks är en annan femma. Men hon försöker alltid iaf, om de inte blir läskigt. Då går hon och gömmer sig.
Ni som inte tror på att hon är lite trög så kan jag säga att de tog typ 5 år för henne att lära sig sitt vackert.
Ja jag har de tålamodet med henne:)

Keenays bussnöre och fina kharma

Kommentarer


Kommentera inlägget här: