Agility- En livsstil

Living the dream

Keenay - min tävlingshund och bästa vän. Del 3

Kategori:

Kursen började och som jag hade längtat! Jag som alltid hade velat träna agility stod där nu på brukshundklubben i Nässjö och väntade på att de skulle börja.
Första saken vi fick lära oss va att hoppa hopphinder och de va ju inget problem eftersom vi redan hade tränat på de innan kursen började.
Sen fick vi hoppa på hopphinder på rad och de va inte heller nått problem.
Sen fick vi lära in de olika hindrerna allt eftersom och Keenay va riktigt positiv till allt. Slalomen fick vi träna in direkt från början och jag som hade tränat 2*2 metoden fick börja om med deras teknik sa de. Och de körde med godismetoden. Man står bredvid och väntar ut hunden i princip. Och visst funkade de, men han va ganska låg och undrande. Men vi körde på.
De sista tillfällena så fick Keenay specialövningar för han va så duktig. De sa tillochmed att vi va redo för tävling! Fast de tyckte inte jag även om alla hinder satt ganska bra.

Jag tränade och tränade även efter kursen, fast då själv förstås. Sen flyttade vi tillbaka till Nykvarn och träningen blev lite efter tills jag såg på södertäljebrukshundklubb att de hade träningar varje måndag för alla som ville och självklart åkte jag dit!
Där föll alla för Keenay direkt! Och jag fick mycket hjälp. Efter några träningar så tyckte han som höll i de att jag skulle söka kurs där, vilket jag också hade tänkt. Han tyckte jag skulle söka tävlingskurs, men jag sökte till fortsättningskursen. Och jag kom med!

Fortsättning följer...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: