Agility- En livsstil

Living the dream

Ledsen blir man

Kategori:

Man blir riktigt ledsen, iaf en riktigt djurvän, av alla bilder som går runt på Facebook på djurplågare och skadade djur. Jag kan för mitt liv inte förstå varför man ger sig på ett djur. Jag förstår verkligen inte. Om jag kunde så skulle jag ta alla utsatta djur under mina vingar och ge de ett bra hem. Men tyvärr så fungerar de inte så.
Varför kan inte lagen vara hårdare för djurplågeri? Riktigt jävla hård! Som att bli behandlad som de behandlade djuret! Jag hade gladeligen ställt upp! För man gör inre så mot djur.
Fast ska vi vara mer rimliga så är de fängelsestraff som gäller, men varför inte hårdare?

De som bestämmer djurlagar måste väl se problemen och vilja göra något åt de?
Och till de som behandlar djur illa, skaffa inte djur om du inte tänker behandla djuret med kärlek och respekt!!! Simple as that!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: