Agility- En livsstil

Living the dream

Rallylydnad

Kategori:

Igår va vi på introduktionen till rallylydnadskursen. Jag hade feber av och till hela dagen och trots de va jag på jobbet.. Så va lite off.
Vi fick visa vad för kontakt vi har med hunden och Keenay va duktig. Men de är en som är med på kursen så förstör för oss för hon släpper fram sin hund till Keenay hela tiden! Han fixar inte riktigt de och blir okoncentrerad. Men de gick ändå bra.
Vi fick lite övningar vi skulle träna på innan kursen börjar på riktigt och shit vad jag ska träna! Jag gillar ju att ligga före och kunna mer än jg måste.
Jag fick ett mycket bra tips på hur jag ska lära honom stå och jag provade lite när jag kom hem igår och han fattade. Idag tränade jg lite till och jag kan lägga till kommandot redan nu så han lär sig riktigt snabbt!
Sen ska jag träna utanför hundparken tänkte jag för han har svårt att koncentrera sig bland massa hundar så tänkte att de blir ett bra ställe.
Idag är jg hemma från jobbet för jag mår inte bra så idag kommer de inte att bli träning. Ska på tävlingspsykologikurs ikväll. Men de är allt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: