Agility- En livsstil

Living the dream

Tankar kring en tävlingsdag

Kategori:

Vad gör jag veckan innan en tävling? När blir jag nervös? När packar jag hans saker? Hur tränar jag innan?

Jag är som sagt nybörjare på de här. Agility är en sport som tar lång tid att lära sig. Jag började att träna seriös agility den 1 april 2012. Inte ens 1 år sen. De va Keenay jag börjar att träna med. Jag har en väldig tur att just Keenay blev min första agilityhund. Han har utvecklats i lagom takt med mej. I början va han väldigt sölig men ju mer vi har lärt oss ju snabbare går de. Vi har en lång väg kvar.
Jag började med att gå en nybörjarkurs i agility de va våren 2012. Sen gick vi en fortsättningsagility hösten 2012. Nu till våren hoppas jag att vi kommer med å en tävlingsagilitykurs.
Som ni ser så är jag nybörjare och de syns tydligt när vi är inne på banan tycker jag. Jag flaxar omkring och har mej. De är ett under att han hoppar rätt hinder!
Vill få in filmer här på nått sätt. Men vet inte riktigt hur jag ska göra. Tips?

Veckan innan tävling. Hur gör då en nybörjare som jag innan en tävling? Jadu, än så länge så går jag mest runt och är nervös! Dagen innan packar jag hans saker och mina saker. Vilket inte är så mycket, än. Ser till att bilen är tankad. Är ännu mer nervös. Och de är väl allt. Kollar hans papper 100 gånger och ibland badar jag honom. Snyggast ska han iaf alltid vara;)
När underlaget är bra så kommer jag nog att träna 2 dagar innan tävling så han inte är för taggad. Ska bli kul att se tillbaka på de här om nått år och se om jag har ändrat nått. När jag vet mer och har mer erfarenhet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: