Agility- En livsstil

Living the dream

Tävlingen idag

Kategori:

Tävling i Strängnäs idag och är nöjd med båda rundorna.

Första klassen. Hoppklass 1.
Banan va lätt, inget krångel. Men de va ändå många diskar. Antar att man slappnar av lite när man har gått banan och den inte känns svår. Även jag.
Han gick som en klocka tills jag skriker hopp istället för tunnel som va nästa hinder och såklart hoppar ett hinder som va i närheten. Riktigt klantigt av mej. Men utöver de så blev de inget fel och han blivit snabb!

Andra klassen. Agilityklass 1.
De va en lång bana. 19 hinder. Så lång bana har vi inte hoppat förut. Inte så svår bana, endast 2 byten. Riktigt fin hund har jag har! Vid de sista bytet så testade jag ett byte vi inte har gjort och han förstod inte för att jag visade dåligt. Så han tog tunneln åt fel håll. Men resten av banan va klockren. Han är så duktig min prins!

När jag tänker på det så kan jag inte fatta att han verkligen är min. Jag har tränat honom. Min första agilityhund och det är många som säger att de är avundsjuka på mej för han har precis rätt temperament för agility. Det är roligt att höra för det betyder att jag har gjort något rätt. Jag lyckades.. Och än är det bara början!
Keenay <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: