Agility- En livsstil

Living the dream

Tävlingen idag

Kategori:

Våran 4de tävling och våran första officiella tävling. Är så stolt över honom. När han ligger i sin bur så är han knäpptyst och steget utanför så blir han helt pepp! Jättekul att han börjar förstå och idag va han riktigt taggad. Han tjuvstartade tillochmed! Vilket han aldrig har gjort innan. Så hem och träna träna:)

Agilityklass 1
Han va riktigt duktig! De va jag som gjorde ett felsteg. De va till en böjd tunnel som jag pekade höger och tog ett steg till vänster och då gick han såklart till vänster. Men fick stopp på honom i tid och avslutade banan bra. Så 5 fel. Han gjorde gungan riktigt bra! Och slutet kändes grymt bra. Han va så lyhörd idag. Vi slutade på en 7 plats av totalt ca 35 hundar! Målet va att bli i topp 15 så vi lyckades!

Hoppklass 1
Banan såg jättelätt ut och de va väldigt många som underskattade den. Jag visste att jag gjorde fel i klassen innan vid tunneln och tunneln låg på samma sätt i denna klass. Och självklart gjorde jag samma fel! Hahaha! Men duktig va han och vi lyckades rätta till felet och fick 5 fel även i denna klass. Vi kom på en 10 plats av 47 starter! Galet duktig hund!

Bilderna är från idag när vi kom hem. Väldigt trötta hundar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: