Agility- En livsstil

Living the dream

Trickträning

Kategori:

Tänkte skriva lite om Keenays trick och om hur jag lär in dom.
De första tricket jag lärde in och som jag ser är självklart att en hund ska kunna va sitt. De är ett lätt trick och de går snabbt. De va innan jag hade klickat in honom så jag använde min röst. Jag kastade iväg en godis och när han hade ätit upp den så kom han tillbaka till mej och bad om mer och då väntade jag ut honom tills han satte sig och då fick han godis. När han satte sig automatiskt så la jag till sitt och efter några gånger så förstod han. Lättlärd och smart hund.

Nästa trick tror jag va ligg. Jag visade honom genom att ta ner handen och då fick han berömm. Sen väntade jag ut honom. Jag ville att han skulle bli en hund som vågar göra fel. Vågar testa sig fram. Precis de fick jag genom att lära in trick på de här viset.

Han har alltid varit en pratglad hund så genom att klicka när han kollade ut genom fönstret och skällde på nått så lärde jag honom skall.

Att lära honom tass va svårare för han va så hets och på. Så de lärde jag genom att ta den tassen jag ville ha och klicka och godis. De funkade förvånansvärt fort.

De tricket jag vill och kommer att lära in nu är att halta. Jag tycker att de är så coolt! Jag har börjat lite smått och de första steget är att få honom och hålla upp tassen stilla.
De tricket uppdaterar jag så fort jag har kommit till nästa steg. De här tricket ska tydligen ta flera veckor att lära om de ska kunna de till 100%. Ska bli kul att visa upp sen!:D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: