Agility- En livsstil

Living the dream

Agilitykurs

Kategori:

Hunddag idag. Åkte till klubben vid 10 för rallylydnadsträning. Vi var 4 st som bestämde oss för att ha en gemensam träning så vi byggde en bana och körde. Keenay var inte bäst, men inte heller sämst idag. Utan lite mitt imellan. Han tyckte att de va lite mycket skyltar. I följd så gjorde inte hela banan och då gick de bättre. Idag låg han antingen lite bakom eller lite framför och larvade mest runt. Han kanske tycker att rally är för lätt? Då blir han lite larvig och ska hitta på andra saker.
När vi kände oss klara med rallyn så gick alla till agilityplanen och jag tränade på backlap, vilket gick jättebra! Han är så kul att träna agility med!

Körde även ett varv på rallybanan med Kharma och de var ännu tråkigare än agilityn och då är de verkligen tråkigt!! Inte ens skinka fick henne på humör så hon kollade bara på.

Sen åkte vi till Tina och vi va där i ca 3 timmar för sen va de agilitykurs för Jörgen. Först gjorde vi en liten övning för att träna på blindbyten. Första bytet var inga problem men andra bytet funkade inte. Han va superkänslig just där för gjorde jag pyttelite fel så stannade han. Vilket är bra för då lär jag mej.
Vi fick aldrig riktigt till de där så ska träna på de en annan gång. För han tyckte de va varmt och så va han lite trött idag.
Sen gjorde vi en bana och de va en riktigt bra fartbana! Keenay flöt på bra och de kändes riktigt bra. Jag måste verkligen lära mej att inte ha för bråttom men inte heller bli för loj själv för då blir de fel.
Keenay har blivit så jäkla känslig igen. När jag gick nybörjarkurs med honom så va han superkänslig för hur jag höll min kropp. Men de släppte med tiden och han hoppade trots att jag gjorde lite fel. Men nu är vi där igen. Gör jag fel, gör han fel.

Måste ge en stor guldstjärna till Tina! Äntligen har de släppt för dom och nelli är riktigt duktig och tycker de är superkul! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: