Agility- En livsstil

Living the dream

Agilitytävling Märsta-Sigtuna bk

Kategori:

Började dagen med att gå up cp tidigt! Var på tävlingsplatsen vid 7. De va rätt skönt att ha lång tid innan allt började.
Vid 8 drog de igång med small och sen medium. När de va medium så kom Sofia med Idun. Kul med sällskap!
Sen blev de banvandring för large och de kändes bra på banan. Var dock osäker på balansuppgången för han hoppar den ibland om den ligger på en raksträcka, som den gjorde nu. Sen slalomen var jag osäker på för att den inte satt 100 på måndagskursen. Jag var riktigt nervös, men ändå ganska säker. Hmm.. Svårt att förklara.
Jag hade startnummer 27 och värmde upp honom ett tag innan. De va skönt att jag hann se några iaf.
Han kändes bra på uppvärmningen. Lekfull och pigg.

Precis innan start så kollade jag banan och min placering en sista gång och sen fick jag startsignal. Han gick som en klocka! Jag lyckades få med mej honom riktigt bra. Pratade mer och de verkade han gilla. På nergången på a-hindret så bromsade jag honom och jag tyckte att han hade en tass på kontaktfältet så jg sa bra så han fick gå. Men vi fick en femma på de så tydligen inte. Men utöver de så är jag riktigt riktigt nöjd!!

Kollade resultatet och de blev en utanför placering. Så en 8 plats av 63. Bäst bland 5 felarna iaf. Riktigt nöjd!
http://youtu.be/oH9OAdURjkM

Efter en lång väntan så blev de dax för hopploppet. Sofia startade innan mej och de nollade! Då blev jag riktigt nervös och taggad på samma gång.
Banan kändes bra även om jag hade endel nervösdelar. Bakombyte på slalom och långhoppet vilket kändes sådär.
Men de gick! Hela banan flöt på bra! På sista hindret tänkte han ta fel men jag skrek för full hals och han vände som tur var! Vi blev 0a och de är våran första på officiell tävling!
Jag och Sofia hämtade tävlingsböckerna i hopp om att få en pinne. Vilket inträffade då jag och Keenay lyckades ta en 4 plats av hela 54 st!!!! Helt sjukt! Vi lyckades:D
Vi fick en rosett och en fleecekamptrasa.

Så jävla grym hund jag har!!!!
http://youtu.be/Rgcqa6kJur8

Kommentarer


Kommentera inlägget här: