Agility- En livsstil

Living the dream

Tävling imorgon

Kategori:

Kringlancupen är det imorgon! Har sett fram emot den sen jag såg att den fanns förra året. Då va han för ung och hade knappt lärt sig alla hinder.
Nu har han åldern inne och kan alla hinder, fast nu har han fått för sig att slalomen är svår!

Han går ur och ser helsnurrig ut! Och trött. Vet ute riktigt vad han menar men Jörgen, agilityinstruktören, säger att de kan bero på att han har lärt sig så mycket nu på kort tid och då kan de få för sig att ett hinder de egentligen kan, är svårt.

Så nu ser jag väl inte fram emot tävlingen egentligen. Riktigt tråkigt att de skulle hända just nu. Aldrig att jag skulle skylla på honom. Aldrig.
De är jag som har varit för aktiv med honom nu på våren.
Rallylydnaden och väldigt mycket agilityträningar och tävlingar och så avlöningen på de. Det är inte konstigt att han har blivit lite snurrig! Med all rätt dessutom.
Imorgon ska vi bara gå in och ha askul, som alltid, fast denna gången utan förhoppningar.

Imorgon ska jag även ringa Carina som håller i vallningen och fråga om jag kan valla på söndag. Ni anar inte hur mycket jag har längtat efter en vallhund!
En hund som Keenay.

Han är helt sjukt grym! På allt! Han hänger med på allt jag gör och tycker det är roligt.
En arbetsnarkoman-precis vad jag ville ha. Även om jag är mer aktiv än han just nu. Men han är ju bara 2 och så väldigt omogen på de. För mej är de dock bra. Min första aktiva hund. Min första tävlingshund.

När jag köpte Keenay så var jag ute efter en aktiv hund som vill göra rätt. Jag ville dessutom valla så en vallhund var ett måste. Även om de inte var min första prio så ville jag ändå.
Första bilden på honom och jag dog. Han måste jag ha. Han va som gjord för mej!
Helt sjukt att just jag fick köpa denna alldeles underbara hund. Just jag.
Sen är de ännu mer sjukt att allt bara rullar på för oss. Han visar sig vara en stjärna i agility. Får många fina ord från alla som ser honom.
Han visar sig vara en stjärna i rallylydnad, har även där fått fina ord från bland annat domare.
Sen nu de här med vallning. Att de inte sett en hund som går från att aldrig träffat får till att valla ordentligt på bara några minuter. En stjärna. Det är vad jag just jag fick köpa.
Kunde inte ha hittat en bättre hund. Kärlek rakt igenom, även om han hade varit värdelös på allt så hade han varit min stjärna. Jag älskar honom så sjukt mycket så ord kan inte beskriva.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: