Agility- En livsstil

Living the dream

I cant believe it!

Kategori: Allmänt

Jag är valpägare till en urgullig liten bebis! 

Jag har stått i kö som plats nummer 2 på en tik som är dräktig. Om det skulle bli 2 blue merle tikar så skulle jag vara garanterad en. 
I onsdags så fick hon valpar men det blev bara 1 blue merle tik. Christel, tikägaren, skulle höra av sig så fort hon som stog före mej i kön bestämt sig. Ca 30 minuter senare fick jag meddelandet att hon va min! Den andra tjejen hade tackat nej.

Jag betalade tingpriset i helgen och skrev på kontraktet idag! Hon är verkligen min!! När jag fick se henne första gången på bilden så stannade mitt hjärta lite halvt. Kärlek säger jag bara. Hon är verkligen min dröm!! Har alltid velat ha en blue merle med mycket vitt. Som Keenay! 


Måste även skryta om Keenay. Han är den bästa jag känner! Han blev årets nykomling OCH årets agilityhund large. Han hade även den bästa poängen av alla storleksklasser!!
Helt sjukt.




Igår ringde jag och anmälde Smilla till en kurs i agiliy. Hon vill så gärna och nu ska jag verkligen lära henne ordentligt.  Den börjar vecka 16.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: