Agility- En livsstil

Living the dream

:)

Kategori: Allmänt

I måndags när jag åkte iväg på utställning med Kharma och Smilla så såg jag att Keenays öga hade runnit lite under natten.
När jag kom hem från utställningen så såg det likadant ut. Tvättade det och då såg det bättre ut så tänkte att det kanske var en ögoninflammation, men magkänslan sa annat.
Avvaktade till tisdagen och då va hela ögat svullet och hade runnit mycket under natten. Då ringde jag veterinären och fick tid dagen efter.
Hos veterinären så va Keenay jätteduktig! Efter undersökning så sa vet att det va bra att jag åkte in så fort för det va en ögoninfektion som troligtvis skulle eskalera till grönstarr om ett tag!!

Han fick kortisontabletter och ögondroppar och vanlig koksaltlösning och det är karens på kortisonet och ögondropparna så han får inte starta på tävlingen den 19 januari:( Där rök chansen på den cupen.

Men pratade med veterinären och hon va nästan säker på att han kunde starta den 8 februari iaf.

Nu har han fått medicin i 4 dagar och han ser redan frisk ut!:D



Kommentarer


Kommentera inlägget här: