Agility- En livsstil

Living the dream

Keenays tävlingskarriär rallylydnad

Kategori: Allmänt

Här kommer sammanfattningen om rallytävlingarna.
 
Den 15 maj var den en träningstävling i rallylydnad på hemmaklubben och jag såg det i januari tror jag det var och tänkte att det skulle bli våran debut. Så jag anmälde mej till en kurs och tränade och tränade. Debuten kom och han va nosig, men duktig! Vi kom på en tredjeplats och jag visste då att jag ville fortsätta med rallyn. Vi fick 88 poäng.
 
Den 7 juli vågade vi starta officiellt och vi blev godkända på 89 poäng.
 
Den 3 augusti startade vi igen och blev godkända på 80 poäng.
 
Den 7 september blev han godkänd med 92 poäng och vi kom 2.a! Det var våran 3 tävling och alla var godkända så vi flyttade upp till fortsättningsklassen.
 
Den 1 december fick vi 83 poäng på våran första fortsättningsklass.
 
Den 14 december blev vi godkända igen på 88 poäng.
 
Sen nu den senaste på Kistamässan, 5 januari, blev vi godkända på 97 poäng och kom 2.a!
 
Nu med 3 godkända resultat i fortsättningsklassen så är vi klara för avancerad klass. men den debuten får vänta! Känner att vi inte är riktigt redo för det ännu.
Rallylydnad blir bara roligare och roligare. Tror mest det är för att han är så duktig på det, annars hade jag nog gett upp. Vet inte varför jag började att tävla i det för har aldrig tyckt att det är speciellt kul. Men som sagt, det blir roligare och roligare! Har ju till och med bestämt mej för att komma upp i mästarklassen en vacker dag.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: