Agility- En livsstil

Living the dream

What a feeling

Kategori: Allmänt

Älskar när agilityträningar går bra. En sån grym känsla man får.
Tränade med Keenay igår och det gick väl bra. Jag var okoncentrerad. Varför vet jag inte. Men det gick bättre på slutet iaf.
Idag har jag tränat med Smilla. Hon va grymt duktig!! Det är så kul att träna med en hund som vill. Hon har fått upp tempot och jag måste verkligen springa nu! Tränade på en simpel klass 1 övning som tillslut blev en bana på 12 hinder. Hon klarade den felfritt tillslut och då vet man varför man kämpar och kämpar. Total lycka!
Hon klarade ett blindbyte som innebar att hon var tvungen att suga på hindret och jag var tvungen att lita på att hon hoppade det utan min hjälp. Provade 2 gånger och hon fixade det båda gångerna!
Sen körde vi slalom. Först 4 pinnar med bågar och det kan hon rätt bra sen innan. Sen satte jag upp så det blev 8 pinnar med bågar och det klarade hon flera gånger! Hon verkade förstå vad det gick ut på:D
Älskar verkligen den här hunden! Ska bli så roligt att se henne bara efter sommaren. Tror hon kommer att utvecklas något enormt i år!
Måste gå igenom alla balanshinder med henne när det har torkat mer oxå.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: