Agility- En livsstil

Living the dream

Haley update!

Kategori: Allmänt

Ups and downs. Men så kanske det är när man har valp. Då menar jag en riktigt valp och inte en valp som föddes uppfostrad och då pratar jag såklart om Keenay.

Igår tränade vi på tunnel för första gången. Keenay har ju redan visat henne hur man gör och att den är superkul så hon visste ju redan att man skulle gå genom den. Jag har tränat på sitt stanna hemma rätt så mycket och hon är faktiskt riktigt duktig på just stanna. Men sitt däremot är svårt/tråkigt/jobbigt.
Men igår så gjorde hon det varje gång på första försöket!! 
Sen ställde jag mej nått steg före henne pekade på tunneln och sa tunnel och hon tog den varje gång!

När hon överraskar sådär så blir jag så glad för då tar hon ju in det jag försöker lära henne även om hon är lite lost ibland. Taggad på mer träning!

Vi introducerade även hopphinder. Bommen på marken så det inte blir något hopp. Tina höll henne och jag kalla in. Tror inte riktigt hon fattade vad hon gjorde men hon gjorde rätt varje gång iaf.
Tog henne över balansen oxå. Vill träna på höjden medan hon är liten så man kan fånga henne om hon skulle ramla, lite lättare då.
Hon var jätteduktig! Hon sprang på och jag la godis så hon stannade med 2 på 2 av vilket är sättet jag har valt som hon alltid ska göra på alla kontaktfält.


Idag var jag nyss ute och tränade starter med henne. Ska ha samma start som med Keenay. Sitt. Hon är som sagt trög på sitt, men antar att det kommer, men hon stannar och väntar på startordet väldigt duktigt! 
Sätter henne ca 1,5 m innan ett hopphinder med bommen på marken och går sedan till andra sidan med ryggen mot henne men ansiktet vänt mot henne handen mot hindret och ger startsignal. Sen kastar jag leksaken när hon nästan är mellan pinnarna. Hon kommer bli snabb tror jag. Känns så då hon redan kutar! Kul!







Kommentarer


Kommentera inlägget här: