Agility- En livsstil

Living the dream

Operation

Kategori: Allmänt

Tisdag den 19/3 så förberedde jag, med hjälp av min fina sambo, för operationen. Jag lagade mat currkycklinggryta med ris. Sambon hängde upp tvätten och bytte sängkläder, sedan hjälpte han mig med maten. Precis innan jag skulle sova så duschade jag med descutan som det stod i operationspapperna jag hade fått hem två veckor innan. Sen försökte jag sova! Många konstiga drömmar 😂

Tidigare på dagen så tränade jag agility för bästa Annica Aller! Både Haley och Tipsy fick köra och de var fantastiska! Skönt att köra igenom de lite så det kanske är nöjda eftersom de kommer få ganska tråkigt när jag återhämtar mig från operationen. 
Tack Sarah för att du drar iväg mig på kurs och tack Johanna för bilder!!
Tipsy kan verkligen göra crazyface 😂😂
Tjejerna ❤️❤️
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)


På operationssdagens morgon 20/3 -19 så gick jag upp alldeles för tidigt 🙈😂 Kunde inte sova helt enkelt. Pussade min fina sambo, som hjälpt mig med alla förberedelser dagen innan, hej då då han åkte till jobbet. Han önskade mig lycka till och att han skulle tänkte på mig hela dagen!
Jag skulle åka med 9.40 tåget från södertälje centrum var tanken. Jag som aldrig åker tåg i princip å gör jag det går jag bara efter min sambo,  tyckte det var läskigt.
Jag gick iaf upp vid 7.30 och tog fram det sista som skulle med, mobilladdare, nötter och marabou. Jag duschade igen med descutan och klädde på mig.
jag fodrade hundarna som tyckte det var jättekonstigt då vi brukar vara på jobbet sedan 05.45! Jag umgicks med flickorna ett tag och såg till att de kissade å bajsade. Sen var klockan 8:40 så det var dax att åka. Jag pussade å kramade flickorna hej då å sa att jag älskar dem som vanligt när jag åker någonstans. Haley förstod direkt att det var annorlunda idag så hon gick och la sig i soffan. Tipsy skulle bestämt åka med, så hon blev lite ledsen.

Jag parkerade bilen hemma hos mamma och gick ner till centrum. Jag måste gått sjukt snabbt för det tog inte lång tid! Jag hann med 2!! tidigare tåg Så åkte med tåget 9:10. Jag kom fram 9.50 och jag skulle vara på sjukhuset kl 11. Så nu hade jag lång tid på mig att gå! Jag var dock riktigt stolt över mig som hittade hela vägen 😄

Jag kom fram kl 10:15 gick in och sa att jag var lite tidig. Det gjorde inget sa den vänliga receptionisten och bad mig sätta mig i väntrummet. 
(null)

Efter ca 15 minuter kom det en tjej och sa att jag skulle få ett eget rum. Jag fick gå in i omklädningsrummet och byta om till operationskläder, nattlinne såg det ut som, strumpor upp till halva låren, hårnät, plast för fötterna och skyddsrock över. Tog av mig alla piercingar i öronen och la i en burk. La alla mina saker i ett låst skåp och band fast nyckeln på rocken. Sedan fick jag komma in på mitt rum.
(null)

(null)


Efter några minuter kom narkosläkaren in och hon var mycket trevlig! Hon förklarade hur allt skulle gå till med narkosen och jag berättade för henne att de hade sagt sedan innan att de skulle tejpa min navelpiercing. Det var inga problem! Vi gick igenom ett papper och hon antecknade olika saker om mig tex att jag slutat röka och var frisk. Hon gav mig 3 olika tabletter att svälja direkt. Fick två till jag skulle ta efter att min kirurg varit inne och pratat med mig då man kunde bli lite dåsig av dom.

Efter några minuter efter hon gått så kom Mats in, min kirurg jag träffat två gånger tidigare för konsultation i höstas. Det kändes bra att se nån man känner igen. Vi gick igenom kontraktet och skrev på. Sedan ritade han på mina tuttar. Hämtade ett mätverktyg och ritade lite till. Sedan var han klar.
(null)


Narkosläkaren kom tillbaka direkt när Mats gått och gav mig ett sjukhusarmband och jag tog det två sista tabletterna. Hon gick och jag fick vänta.

Ungefär 1 timme gick men det var lugnt då jag fick hämta min mobil i skåpet så det gick rätt fort när jag fick kolla runt på den.
Narkosläkaren kom ungefär 12:30 och hämtade mig och sa att det var dax. Jag gick till operationsavdelningen, stannade på vägen för att kissa en sista gång. Sedan fick jag gå in i operationssalen och hälsa på alla där inne. Var typ 5-7 personer. Jag klädde av mig och de tog min mobil och skåpsnyckel. Sedan la jag mig ner på bordet. La ut vänster arm på armstödet och fick en nål i armvecket. Hon sprutade in nått för blodet så manings ska blöda så lätt. De rättade till den andra armen och la täcket ordentligt. Sedan fick jag avslappnande insprutat. Jag kommer ihåg att jag tänkte att det är som greys anatomy sen kommer jag inte ihåg mer!

Jag vaknade och då stod det en sjuksköterska brevid mig och sa att allt hade gått jättebra! Jag var helt borta och trodde inte ens de hade börjat 😂
Hon körde mig en bit i sängen och sa att jag skulle upp och kissa. Det var vingligt så hon höll i mig hela vägen tills jag satt på toan sedan fick jag kissa i fred. Det gick bra iaf. 

Sen kom Mats förbi en stund, har ingen aning om vad han sa men kommer ihåg att han var förbi iaf.

Sedan hjälpte hon mig tillbaka till sägen och körde in mig på rummet jag var i från början. 
Jag somnade lite nu och då och det var så skönt att sova!
Jag hade inte så ont var mest glad! Morfinad 😂

Nu kom Mats förbi igen och fråga om jag kom ihåg att han varit förbi innan 😂
Han berättade att allt gått super! Berättade om de olika medicinerna och sedan visade han mig mina nya bröst! Så nöjd!! Sedan sa vi hej då och jag tackade hon så mycket! Glad drogad tjej 😂👇🏻
(null)

I rummet var även en annan tjej som opererat brösten. Vi klickade och pratade mycket när jag var vaken.

Har ingen aning om vad klockan var men har för mig att jag kollade mobilen vid 14 någonting så det gick fort från det att jag gick in i operationssalen!

Jag fick två glas juice och en macka med ost, gurka och sallad på. Var väldigt gott och det första jag ätit sen 19 tiden igår! Sedan pillade jag på mobilen och sov om vartannat.

Rickard kom till mig kl 18:10 och det var underbart att se honom! ❤️ Eftersom jag hade en rumskompis så fick han inte komma in så jag satte mig utanför med honom. Rickard hjälpte mej att sätta i alla mina örhängen också. 
Efter ett tag gjorde det så ont så jag fick en morfintablett. Jag bytte om till mina egna kläder, mjukisbyxor och en skön tröja. Rumskompisen åkte hem efter ca 30 min så jag fick gå in och lägga mig med Rickard som sällskap. Vid 19:25 så sa jag hej då till alla underbara människor på sjukhuset . De frågade om jag ville ha en spypåse men jag tackade nej. Rickard tackade ja och de sa att jag hade en smart kille 😉 Vi gick utanför sjukhuset och efter ca 5 minuter kom bästa Tina och hämtade oss! ❤️

På vägen hem köpte vi medicinerna jag fick utskrivna, 4 olika som jag ska ta morgon och kväll. Det känns riktigt bra nu och jag är så glad!
Nu är klockan 6.45 och jag har varit klarvaken i en timme. Jag mår väldigt bra med har lite ont nu. Ska ta smärtstillande nu.

Tack min älskade sambo Rickard för att du gör detta möjligt för mig genom att ta hand om mig❤️ Äkskar dig❤️
Tack för att du kunde hämta mig Tina! Bästa verkligen! ❤️
Sist men inte minst TACK aleris i Stockholm och min kirurg Mats! Riktigt proffsiga och trevliga på alla sätt och vis!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: