Agility- En livsstil

Living the dream

Klass 3 frövi

Kategori: Allmänt

I lördags var jag Keenay och Haley till Frövi och skulle tävla agility. Första klass 3 tävlingen! Jag var sjukt nervös men ändå lugn på nått sätt. Han va okoncentrerad och letade löptik så han lyssnade inte så bra som han brukar. Men jobbade på iaf. Första loppet va hoppklass och det var en sjukt svår bana! Det tyckte inte bara jag. Skönt!
Vi diskade oss flera gånger om men vi hade kul iaf!

Till andra klassen så ställde jag mer krav på honom i uppvärmningen och då började han att lyssna riktigt bra! Skönt!! Han hade en period tidigt förra året när han va off och lite dryg. Så fick ställa högre krav på att han skulle lyssna direkt på mej och inte vid andra tillsägelsen. Det funkade så kör samma nu och hoppas på det bästa.
Iaf tillbaka till loppet! Starten var hopp hopp hopp tunnel på en raksträcka men de skulle inte ta tunneln. Jag gjorde ett framförbyte lite sent och väntade lite för länge för han råkade sätta nosen i tunnel typ 3 cm så disk. Men resten var felfritt!!

Åkte därifrån riktigt stolt:D

Just det, innan jag åkte så fick Haley leka med Renées valp Tex! Skiljer nån vecka på dom. Så söta!






Kommentarer


Kommentera inlägget här: