Agility- En livsstil

Living the dream

He changed my life

Kategori: Allmänt

Han gjorde verkligen det. Från att inte veta till att veta. Han gjorde det.

Jag köpte Keenay för att jag ville börja tävla agility och hade ingen lämplig hund till det. Jag hittade annons på blocket, ringde, fick bilder och sen var han min. Det gick fort och det visade sig vara det bästa jag gjort i hela mitt liv.

Från dag 1 så följde han mej överallt, han lämnade mej inte en sekund. När de andra hundarna gick i skogen på en promenad så gick han direkt till mej och sa var de var nånstans. En riktig skvallerbytta.
Han var perfekt i allt, gjorde aldrig fel. Jag menar det verkligen. Han visste från början att man ska springa brevid cykeln när det är asfalt. Han stannade alltid i korsningar för att vänta in mej. Han jagade inte efter vilt. 
Han var helt enkelt perfekt. 

När han blev 1 år så gick vi på agilitykurs. Det var underbart roligt och de sa att vi kommer att gå långt. Jag sa direkt att målet är SM.

Ett halvår senare gick jag fortsättningskurs. Han blev alltmer säker och därmed snabbare. Fick samma lovord där och jag lyste av lycka.

Vi började att tävla och efter några tävlingar så hittade vi varandra även där. Priserna rullade in och därmed pinnarna. Vi gick snabbt till klass 2 och känslan när vi började tävla i 2an var hemsk! Det var så sjukt svårt och jag började att tveka på att vi kunde. Det tog bara några tävlingar sen stog vi där på prisutdelningen igen och pinnarna rullade in. 

Han blev årets nykomling på klubben och han blev även årets agilityhund! Rätt sjukt egentligen!

Vi satte mål för år 2014 och det var att komma upp till klass 3. Drömmålet var att få en SM pinne. 
Redan i januari så kom vi till klass 3 i ena, några veckor senare så var vi i klass 3 i båda!

I helgen så startade vi våran 3dje klass 3 tävling och han satte nollan och tog en SM hoppinne!
Dagen efter satte han en till nolla och tog en SM pinne i agility!
Det är helt sjukt att vi bara har tävlat i 1 år och 4 månader.
Vi båda var ju helt nybörjare, jag kunde absolut ingenting om agility innan.

Men alla dessa priser han har tagit all beröm det spelar egentligen ingen roll. Jag älskar honom ändå. Han är den mest perfekta hunden jag någonsin har träffat. Min bästa vän. Keenay<3






Kommentarer


Kommentera inlägget här: