Agility- En livsstil

Living the dream

Tävling den 4/5

Kategori: Allmänt

He is amazing!

Åkte på tävling i Haninge i söndags. Det var 4 lopp så 2 chanser att få den där sista hoppinnen i klass 2.

Det började med agilitylopp B.
Jag hade ingen press eftersom han redan är klar där så jag tänkte utmana honom lite på slalom och så. Han var riktigt duktig och gick nolla! Vi vann tillochmed!
Sen var det agilitylopp A. Samma sak här, lite utmaningar skulle han få. Han hoppade ett kontaktfält och slutade på 5 fel. Vi kom ändå på en 5 plats!

Nu började min nervositet! Nu var det hopplopp A. Jag gjorde bort mej lite och hamnade typ 10 m från honom på slalom, men han gjorde hela ändå! Vi fick 0 fel och kom 4!

Sista loppet nu då! Eftersom vi fick en pinne i första hopploppet så var det ingen press men jag körde på ändå. Vi satte en till nolla och vann!!

1 agilitypinne och 2 hoppinnar på en och samma dag! Han är otrolig! Vi har nu 5 agilitypinnar och 4 hoppinnar:D
Vi är anmälda till några klass 2 tävlingar och tänkte att vi startar den som är på söndag men skiter i resten för vi går upp i klass 3 efter söndag! Helt sjukt!! Har tillochmed börjat kolla på tävlingar:) Taggad och typ rädd på samma gång. Alla är ju sjukt duktiga i klass 3!

Min prins och hans 4! Rosetter från i helgen:)




Kommentarer


Kommentera inlägget här: